Trygg & smidig betalning med Klarna Grupp eller företag? Kontakta oss för offert Behöver du hjälp? Ring 010 - 750 05 58

Weego FAQ - Vanliga frågor

Det går alltid bra att använda vår chattfunktion på siten för att snabbt komma i kontakt med kundservice. Den är bemannad vardagar mellan 10.00 -15.00.

Alternativt kan du skicka ett mail till info@weego.se eller kontakta oss via vår Facebook-sida www.facebook.com/weareweego.


Hur får jag mina biljetter?
Biljetterna skickas i första hand digitalt till din e-postadress som är angivet vid orderläggandet. Biljetterna kan i enstaka fall även skickas via rekommenderat brev om så önskas av kunden. Försändelsen skickas endast till kundens folkbokföringsadress.

Jag fick precis orderbekräftelsen, är det fritt fram att boka resa nu?
Weego rekommenderar inte att man bokar resa innan man fått slutgiltiga leveransen av biljett och hotellinformation från oss. Orderbekräftelsen är endast en bekräftelse på att vi mottagit din beställning, men det kan dröja upp till 72 timmar innan vi säkerställt dina önskemål och kan skicka en slutgiltig leverans. Är du osäker, eller vill höra efter kan vi ofta påskynda processen om ni ringer, mailar eller chattar med oss på siten.

Får alla i sällskapet sitta bredvid varandra?
Weego garanterar att man får sitta upp till tre personer i rad. Är man ett sällskap större än detta kan det hända att vi delar upp sällskapet. Dock minst två personer bredvid varandra, så igen behöver sitta ensam. 

Vad händer om evenemanget blir inställt?

Varje inställt evenemang eller flyttat evenemang är unikt. De flesta inställda evenemang flyttas till ett annat datum vid vilket biljetterna fortfarande gäller. Kan kunden inte nyttja biljetten vid det nya datumet kan denne kräva Face-value i ersättning, dvs det pris arrangören satt på biljetten. Hotellrummet är bindande och gäller ursprungsdatumet. Weego bistår om möjligt med hjälp att omboka rummet men kan ej garantera att det går att göra till samma pris.

Är biljetterna personliga?
Biljetterna som tillhandahålls genom Weego.se är inte personliga. Biljetterna köps av Weego.se från autoriserade biljettfirmor för att sedan paketeras i våra paket. Oftast köper vi flertal biljetter åt gången för säker tillgång och därmed köps biljetterna i Weegos namn, som även framgår av biljetten.

Kan man köpa bara biljett, eller måste man alltid köpa biljetter i ett paket?
Weego.se är inget förstahandsombud av biljetter och heller inte ett andrahandsombud. Vi köper och förmedlar evenemangspaket och i detta ingår både biljett och hotellnatt. Vill kund enbart köpa en biljett hänvisar vi till arrangörens hemsida eller till auktoriserad biljettåterförsäljare.

Det står att åldersgränsen är 13 år, gäller det även i målsmans sällskap?
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer när det gäller åldersgräns på konserter och det gäller även i målsmans sällskap. Detta för att det kan vara skadligt för barns hörsel att vistas på konserter med hög ljudvolym. Många undrar varför man som förälder inte själv får ta ansvar för sitt barns hörsel på en konsert, tex genom att sätta på barnet hörselskydd. Avsikten med Folkhälsomyndighetens allmänna råd är att skydda hörseln hos alla barn – oavsett om de har föräldrar som är medvetna om hur man skyddar sig mot höga ljud eller inte. Det är arrangörens ansvar att ljudmiljön och ljudnivåerna inte skadar besökarnas hörsel. Detta ansvar ligger enligt lagstiftningen inte på kunden eller besökaren. Enligt lag (miljöbalken) är det därför inte möjligt för en arrangör att lägga över ansvaret på besökaren.

Är det säkert att köpa biljetter i andra hand?
Vi rekommenderar ingen att köpa biljetter i andra hand, utan endast via auktoriserade biljettåterförsäljare. Weego tillhandahåller sina biljetter i samråd med biljettleverantörerna och samtliga biljetter köps direkt från biljettleverantörerna och paketeras med hotellnätter i weegos namn. Vi kan därmed garantera att alla biljetter är äkta och aktiva.