Trygg & smidig betalning med Klarna Grupp eller företag? Kontakta oss för offert Behöver du hjälp? Ring 010 - 750 05 58

Köpvillkor

Uppdaterat senast: 2020-01-10

Genomfört köp och leverans

En beställning anses som genomförd när den skickats in till Weego genom att klicka på köp/placera order. Tekniska eller mänskliga faktorer kan ibland leda till bokningsbekräftelser inte skickas ut pga ex felinmatad e-postadress, hamnar i skräppost eller liknande. Dessa faktorer är inte underlag till att häva en beställning. Väl på landningssidan får ni bekräftat ordernr samt leveransinformation om just din beställning, bokningsbekräftelsen är endast en kopia på denna information som ni redan blivit delgiven.

Vid placerad order skickas en bokningsbekräftelse ut. Detta är ett kvitto på att ordern är inskickad weegos system. Weego förebehåller sig rätten att makulera en order om önskat paket inte är möjligt att leverera enligt kundens önskemål. Detta sker senast 72 timmar efter beställningen skickas in i systemet då Weego normalt behöver ca en arbetsdag att säkerställa tillgänglighet med arrangör, hotell och andra leverantörer. Weego rekommenderar inte att man köper tillhörande aktiviteter såsom transport innan denna period har passerat. Det går även bra att påskynda denna bekräftelse genom att maila eller chatta med oss för en garanti av leverans. Evenemangspaketet levereras normalt sätt inom 72 timmar efter köpet, en senarelagd leverans medför inga skäl till oro eller rättfärdigar återköp.

Weego förbehåller sig rätten att leverera evenemangsbiljetterna så sent som på föreställningsdagen. Vid en leveransförsening med mer än sju dagar efter beställningsdatumet kommer kunden bli meddelad om leveransdatum via mail eller telefon . Leverans sker till e-post om ingenting annat anges eller önskas av kund. I dessa fall levererar vi endast till kundens folkbokförda adress med ett rekommenderat brev. REK-brev som inte hämtas ut och returneras till oss skickas ut igen mot en avgift på 299:- per rekommenderat brev. Alternativa adresser som Förmedlingstjänst Skatteverket och Poste Restante accepteras inte utan kontakt och överenskommelse skriftligen. Biljetterna är inte personliga med det påverkar inte dess giltighet, mer info under FAQ.

Weego förbehåller sig också rätten att uppgradera kunden till bättre eller dyrare biljettkategori utan att få detta bekräftat från kunden innan leverans. Även så gäller för hotell och hotellrum. 

Weego ersätter inte förlorad eller borttappad biljett. Skulle kund förlora eller tappa bort biljetten så kan den i de flesta fall levereras på nytt. För att möjliggöra detta krävs att kontakt tas inom skälig tid.

Weego garanterar upp till tre platser i rad, är sällskapet större kan det delas upp i grupper, dock aldrig så att någon hamnar ensam. Det förekommer undantag till detta, men då är det tydligt uppmärkt på produkten att det avser singelplatser eller singelbiljetter. Detta innebär att platserna inte är bredvid varandra.

Villkor för köp

Betalning
Betalning kan ske med kort eller faktura. Vi samarbetar med Klarna Bank AB som sköter alla betalningar. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år samt att du inte har några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Weego är överlåtna till Klarna Bank AB och levereras till kund via mail och i samband med detta görs en kreditupplysning. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. För att läsa Klarna Bank AB:s fullständiga villkor kan du klicka här.

Boende
Boendet som ingår i paketpriset är alltid dubbelrum om ingenting annat anges. Pris per person avser alltså pris för evenemangsbiljett samt del i dubbelrum. Om sällskapet önskar att endast ha singelrum eller dela upp sällskapet på annat sätt en två personer per rum behöver detta meddelas till kundtjänst omedelbart efter köpet genomförs. Vid udda antal sällskap, exempelvis 3 personer, placerar vi er automatiskt i trippelrum. Vid exempelvis 5 personer, placerar vi er i ett dubbelrum och ett trippelrum. Önskas det istället att det udda numret hamnar i ett eget singelrum måste detta meddelas omgående till kundtjänst efter lagt order och det debiteras en extra kostnad som kan att variera beroende på boende mellan ca 400 – 1000 kr / natt. Bokningen av hotell är preliminär till dess att en bekräftelse skickats från weego. Vi förbihåller oss rätten att ändra hotell till dess att vi fått bekräftat från alt hotell, men detta meddelas alltid kunden i god tid. Normalt vid hotellvistelser krävs att en person i sällskapet är över 18 år gammal. Ofta går detta bra ändå, men hotellet behöver informeras av kunden innan boknings sker. Kund kan höra av sig till kundtjänst så hjälper vi till med detta.

Ångerrätt
Reglerna kring ångerrätt styrks av paketreselagen som ni kan fördjupa er i via länken överst i detta dokument.

Köp gjorda på weego.se är bindande. Biljetter eller hotellrum återlöses eller bytes ej. Vid avbokning får inte Weego tillbaka några pengar från leverantör eller arrangör vilket medför att kund ej har rätt till återbetalning vid avbokning oavsett tidpunkt. Köp betraktas som klart när kund valt att placera order direkt via bank,kort eller faktura eller via andra överenskommelser. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte på biljettköp som är bindande oavsett biljettyp.

Undantaget till detta är om kund till sin bokning lägger till vårt avbeställningsskydd, läs mer om detta under rubriken med samma namn.

Reklamationer/Kontroll av uppgifter, biljetter och andra handlingar
Kontroll av biljett och andra personliga uppgifter är upp till kunden att kontrollera omedelbart vid orderbekräftelse. Eventuella felaktigheter eller avvikelser ska omedelbart meddelas Weegos kundtjänst för korrigering. Weego förbihåller sig rätten att ta ut en administrativ avgift vid ändringar. Vid fel som beror på kunden gäller arrangörens villkor för ändringar.

Upplever ni som kund felaktigheter med er leverans eller vill reklamera av andra anledningar, kontakta Weego kundtjänst.
 
Inställt/flyttat evenemang
Varje inställt evenemang eller flyttat evenemang är unikt. De flesta inställda evenemang flyttas till ett annat datum vid vilket biljetterna fortfarande gäller. Kan kunden inte nyttja biljetten vid det nya datumet kan denne i de flesta fall kräva Face-value i ersättning, dvs det pris arrangören satt på biljetten. Hotellrummet är bindande och gäller ursprungsdatumet. Weego bistår om möjligt med hjälp att omboka rummet men kan ej garantera att det går att göra till samma pris.

Förköp och förhandbokning
Vid erbjudande om att förhandsboka biljetter innan officiella biljettsläpp erbjuder vi möjligheten och servicen att lägga en beställning hos oss. Detta medför inte en 100% garanti att man får biljetter, däremot lämnar ni allt arbete med trängsel och köbildning till oss. Vid eventuell misslyckad leverans från weegos sida, återbetalas hela beloppet till kund.

Resegaranti och paketreselagen
Paketreselagen är till för att skydda konsumenter som köper en paketresa i form av biljett, logi och resa. Verksamheter som antingen förmedlar eller arrangerar en resa som innehar några av dessa delar måste ställa en resegaranti i fall av konkurs eller insolvens. Weego säljer paket av evenemangsbiljetter, hotellrum och i vissa fall även resa vilket medför att vi verkar under paketreselagen och har därför ställt en resegaranti hos Kammarkollegiet. Klicka här för att fördjupa dig i paketreselagen.

Kontrollera att vi har ordnat med resegaranti

Frågor kring resegaranti kan ställas direkt till Kammarkollegiet: Kammarkollegiet, Box 2218, 103 15 Stockholm / Tel: 08-700 08 00

Force Majeure

För det fall där ett arrangemang inte kan genomföras pga ett hinder utanför arrangören/arenans/återförsäljarens(weego) kontroll, som de inte skäligen kunde förväntas ha räknat med när avtalet ingicks och vars följder denna skäligen kunde ha undviket eller övervunnit, är arrangören/arenan/återförsäljarens(weego) fri från skadeståndsskyldighet eller andra påföljder. Detsamma gäller om en föreställning ställs in beroende på någon som arrangören anlitat eller annan i tidigare led.

Integritetspolicy
Läs om hur vi hanterar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Bolagsinformation
WeeGo Scandinavia AB
Org nr. 559179-0547
Årstaängsvägen 9
117 43 Stockholm